Ads Top

Strategia hipermarketurilor de a te face să scoți mai mulți bani din buzunar

Dacă ești un client frecvent al hipermarketurilor și probabil nu ți-ai pus întrebari referitoare la modul în care se aranjează produsele într-un astfel de magazin sau ordinea în care sunt puse raioanele, ori despre distanța mare pe care o parcurgi de la intrare până la raionul cu lactate spre exemplu, iată:
1. Coşurile au fost mărite în ultimele decenii pentru a permite un volum cât mai mare de cumpărături.
2. Cele mai multe supermarketuri obişnuiesc să instaleze raioanele cu produse voluminoase în general tehnologie sau flori la intrare. Astfel, având coșul gol și fiind impresionat de design, tentația de a cumpăra ceva este mai mare.
3. Un alt motiv pentru a plasa aceste produse la intrare este mirosul. O pâine proaspăt scoasă din cuptor îţi va activa glandele salivare, ceea ce te-ar putea impulsiona să cumperi câte ceva. De asemenea în sistemul de ventilație al marilor magazine se bagă substanțe cu diferite mirosuri de mâncare sau pâine proaspătă, doar în ideea de a te determina să intri pentru câteva cumpărături.
4. Produsele uzuale, cum sunt lactatele și alte alimente de zi cu zi, sunt așezate pe rafturile din spate. Prin urmare, pentru a ajunge la bunurile trecute pe listă, va trebui să parcurgi tot magazinul.
5. Raioanele sunt aranjate similar unor piste de curse, fiind nevoit să parcurgi întreaga secțiune pentru a schimba rândul.
6. Lucrurile pe care vei fi cel mai tentat să le cumperi se află de cele mai multe ori pe rafturile din partea dreaptă deoarece europenii conduc pe partea dreaptă a drumului și sunt obișnuiţi să parcurgă tot așa și raioanele unui magazin, cele mai importante dintre ele fiind puse la capetele raioanelor pentru a atrage atenția.
7. Produsele pe care doreşti să le cumperi le vei găsi pe rafturile de la nivelul ochilor. La raionul de cereale, spre exemplu, cele la vrac se află în partea de jos, iar cele mai sănătoase în partea de sus. Brandurile mai scumpe vor fi la nivelul ochilor, iar sortimentele exotice la capătul raionului.
8. Mai există şi nivelul ochilor pentru copii, locul unde se găsesc, spre exemplu, cerealele scumpe, pe care cei mici le vor vedea fiind tentati de abalajul interesant şi se vor ruga de părinţi să le cumpere.
9. La standurile unde se pot degusta produse ţi se prezintă noile sortimente sau branduri. În majoritatea magazinelor mari se degustă produse zilnic.
10. Mărimea contează. În magazinele aglomerate oamenii vor cumpăra mai puţine produse de frica aglomerației de la casa de marcat și nu vor fi la fel de tentaţi să acţioneze impulsiv. Asiaticii sunt, însă, mai toleranţi la înghesuială, în timp ce britanicii sunt cel mai puţin toleranţi.
11. Culorile calde sunt cele care te ademenesc într-un magazin, în timp ce culorile reci te fac să contemplezi îndelung, fiind ideale pentru interiorul unui supermarket.
12. Studiile au demonstrat că muzica lentă îi face pe oameni să zăbovească mai mult, prin urmare să facă mai multe cumpărături. Muzica dată prea tare îi va face mai alerţi şi se vor mişca mai repede printre raioane, în timp ce muzica clasică îi va determina pe unii să cumpere produse mai rafinate şi mai scumpe. Aproape de finalul programului hipermarketurile recurg la metoda pentru o muzică mai alertă, astfel îi determină pe clienți să se îndrepte spre casele de marcat.
13. Cea mai profitabilă zonă este coada de la casele de marcat. Puţini rezistă tentaţiei de a mai cumpăra o revistă, o gumă de mestecat, o cremă sau o doză de suc.
14. Cardurile de fidelitate vor garanta magazinelor că un client se va reîntoarce.
15. Se schimbă periodic locul produselor, pentru ca tu să cauți și subconștientul să înregistreze mai multe produse.
foto cover by barfadeiasi.ro

Niciun comentariu:

Un produs Blogger.